1402-08-15 12:44
1000
0
87318
هشدار رئیس کل دادگستری گلستان:

کاندیداها با شگردهای تبلیغاتی قانون را دور نزنند

رئیس کل دادگستری گلستان از کاندیداها خواست با شگردهای تبلیغاتی قانون را دور نزنند و گفت: کمک‌های نقدی و غیرنقدی داوطلبان جرم است.

به گزارش «گلستان ما»، حیدر آسیابی امروز در هفتمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی گلستان با تاکید بر ممنوعیت تبلیغات زودهنگام انتخاباتی از سوی داوطلبان اظهار کرد: برخی از افراد برای دور زدن قانون در قالب کمک‌های خیریه به اشخاص یا خیریه‌ها، فعالیت‌های انتخاباتی انجام می‌دهند که بر اساس قانون اقدام تبلیغی محسوب و جرم است.

وی افزود: اکنون در مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس هستیم و تا زمانی که صلاحیت‌ها تعیین تکلیف نشده و زمان قانونی برای تبلیغات اعلام نشده است افراد باید از هر اقدامی که شائبه تبلیغی دارد، پرهیز کنند.

آسیابی از داوطلبان خواست به قانون احترام بگذارند و در مهلت مشخص شده و شفافیت مالی اقدامات تبلیغی خود را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: شفافیت هزینه تبلیغات انتخاباتی نامزدها از محورهای کاری مهم ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی است و با همکاری دستگاه‌های متولی رصد می‌کنیم.

سیدعلی مهاجر  رئیس ستاد انتخابات استان هم در این جلسه، آخرین آمار ثبت‌نام قطعی انتخابات مجلس دوازدهم در این استان را، ۵۸۱ نفر اعلام کرد.

حمیدرضا بهمنی‌نژاد رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان گلستان هم گفت: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی  آغاز شده است و تا ۱۸ آبا ادامه دارد.

وی افزود: از ۱۹ آبان هم به مدت ۲ روز این هیئت‌ها فرصت دارند تا به نامزدها نتیجه بررسی‌ها را اعلام کنند.

بهمنی‌نژاد گفت: از ۲۵ آبان هم روند بررسی صلاحیت نامزدها در  هئیت های نظارت شورای نگهبان آغاز می‌شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.